Dlaczego rekomendowanie produktów jest tak skuteczne?

Dlaczego rekomendowanie produktów jest tak skuteczne?

Skuteczne sposoby nie muszą być skomplikowane czy drogie w stosowaniu. Tak jest też ze sposobami na zwiększenie obrotów w sklepie. Cóż prostszego niż pokazać klientowi kilka wybranych produktów? A takie rekomendowanie jest bardzo skuteczne. Przynosi dobre efektu z kilku powodów.

Ramka z produktami, czyli reklama wewnątrz strony

Skuteczne sposoby nie muszą być skomplikowane czy drogie w stosowaniuRamka z produktami rekomendowanymi to wewnętrzna reklama na stronie. By zyskać lepszą sprzedaż, korzysta się własnych zasobów. Rekomendowanie produktów na swojej własnej stronie to reklama, która nic nie kosztuje. W dodatku skierowana jest ona do osób, które są zainteresowane zakupami, a ważne jest, by reklamę kierować do docelowych klientów. Taka ramka pojawić się może na głównej stronie, a w niej znajdzie się kilka produktów. Mogą być to rzeczy, które klient już oglądał wraz z podobnymi np. ten sam kosmetyk, ale o innym zapachu.

Produkty rekomendowane dla konkretnej osoby

Sama specyfika takiej reklamy sprawia, że opłaca się sklepom z niej korzystać. Skuteczność takiego oddziaływania reklamowego ma kilka przyczyn. Duże znaczenie ma personalizacja, bo klient widzi to, co go interesuje. To jedna z przyczyn dobrych efektów, ale jest ich więcej. O tym, że rekomendowanie produktów jest skuteczne, decydują takie cechy tej reklamy:

  • personalizacja,
  • pozytywny odbiór przez klientów,
  • mało reklamowy charakter,
  • przypominanie o produktach.

Klient ma odczucie, że pokazywane rzeczy zostały wybrane specjalnie dla niego. W dodatku taka reklama nie wygląda jak nakłanianie do zakupu, a bardziej na propozycję, pokazanie interesującego klienta asortymentu. To wszystko sprawia, że pokazywanie rekomendowanych produktów jest pozytywnie odbierane przez osoby odwiedzające sklep. To, co oglądali, będzie im się co pewien czas pokazywać, co może ich skłonić, by dokonać zakupu.

 

Obraz Pexels z Pixabay